Nici gravitația

Cel mai faimos și popular există o stâncă de 80 de metri Crazy Horse, în cazul în care cineva ar fi ras de pe toată vegetația să goale pante abrupte maro și negru. Numele dat buza la partea de sus a rocii, care seamănă cu capul unui cal.

În imediata apropiere a Crazy Horse perforate aproximativ 200 de rute. Punched - care este preparat: eliminat pietre vii, sunt preparate în termeni de asigurare.

Există două tipuri de asigurare în alpinism - superioare și inferioare.

asigurare de Jos - un om urcă pe o stâncă la primul punct de asigurare, în timp ce a doua acoperire însoțitorul său, sarcina lui este de a atenua căderea primul la defalcarea. Dar, de îndată ce alpinist a ajuns la punctul de asigurare, el vschelkivaet pușcă praștie, iar în cârlig elastic de fixare inferioară - coarda. Acum, dacă vă cad, când ajunge în partea de jos doar la acest punct!

Belayer dă acum frânghia și o menține, dacă este necesar. Acum, până la punctul următor.

Și când dolezet la partea de sus, în cazul în care cablul trece prin punctul cel mai de sus, iar restul este acum posibil să se urce la coarda de sus. Apoi, de fapt, gropile, oamenii doar agățat pe un șir de caractere. Este clar că, odată cu regrupare urca mai greu.

Ei bine, o dată pe partea de sus, alpiniști oriunde în lume, a strigat: „Top!“

Urcarea la Crazy Horse

Zona este format din mai multe stânci pitorești pe fiecare - mai multe trasee. pereți stâncoși verticali sau cea mai mare parte, cu o ușoară consola de pe această urcare bine. O mulțime de trasee mari 5b - 6a, doar nivelul nostru. În interiorul masivului de calcar ascunde o pestera mare de șaptezeci de metri. Unul dintre pitches pe care ne-am identificat pentru a trece.

De fapt, visul nostru de a merge multipitch, dar acest lucru este viitorul. O piesă numită multipitch format din mai multe segmente de cale secvențiale - smoale - de la o stație la alta acoperire. Acest traseu alpiniști merg de obicei în ciorchini, protejarea reciproc și la rândul său, devine un lider.

În jurul roci - un frumos peisaj de pădure, cu fâlfâind și cântând păsări. Teritoriul este împărțit în sectoare, între care sunt stabilite o cale bună, și un perete căptușit cu terase plate.

coincidență foarte fericit că hotelul nostru și distribuit o piatră doar o jumătate de oră cu mașina.

dans aeriene

Era nouă dimineața. Soarele nu a încălzit încă aerul atunci când, punând pe ea înapoi toate snaryagu nostru, Alexandru sa dus la taxi. Katya, frisoane și învelite, au fost urmate. O jumătate de oră mai târziu, suntem la fața locului. Aproape toate piesele sunt deja ocupate, undeva deja oameni care poartă căști de protecție asigura ori de câte ori desfăcut coarda, și în cazul în care chiar și doar stând.

Și aici e locul nostru - pista de la marginea falezei. Nu este foarte confortabil, înainte-înclinat. Arunca lucruri, tinuta rochie. Sanya pune o frânghie pe umăr, ia primul pas, degetele strîngînd pervaz. nervi Sanya de oțel, mâini puternice și iute de mână și picioare, el proveshivajut în mod liber și pur traseul nostru. Sunt îngrijorat. La urma urmei, totul este real! Acesta nu este un perete de cățărare, cu rogojini, formatori și o grămadă de asigurări suplimentare! Aici, doar coarda care SAG în sine!

Katya marcaj de lângă nada sa din pestera, care este punctată cu această parte a falezei. Una dintre intrările chiar lângă noi.

Dar aici e Sanya dolez la partea de sus, atârnat pe o curea, peretsepil coarda. Am respirat.

La fel ca alpinism la domiciliu și în Thailanda - povestea mea

Ceea ce ei văd alpiniști în partea de sus?

Sanya în jos și Katya stampilat deja pantofii alpinism pe loc cu emoție. Se montează pe o structură similară cu piatră ponce, cu o mulțime de caneluri, neregularități și fisuri. Kate începe să crească. Primele doi metri de la calea cea dreaptă sunt un mare succes, și merge pe aprofundarea în stâncă sub formă de jumătate burduful de vin.

În cazul în care pentru a pune piciorul, cum să se întoarcă, când peste cap atârnă o proiecție? Rope cramponează și trage într-o parte. Kate este supărat și aproape plângând. Ea nu funcționează de obicei practica alpinism perete! Dar aici se face un efort și de a urca în sus. În cinci minute, ea a fost la partea de sus. Râsete și strigă: „Aici soarele!“

albine sălbatice

E rândul meu. Aspră pe verticală. I a lua partea lui de vânătăi și genunchi zdrobit. După patru ore și stăpânite două piese noi, ne-am dus înapoi la mașină, pe drum a discuta planurile pentru a doua zi.

Parcate Taisia ​​excitați ne-a spus că pe stâncă a găsit o mulțime de albine sălbatice. Le-am văzut agățat de cuib imens înfricoșător. Într-una din peșteri, un sfânt venerat, se află o statuie a lui Buddha, și există mai ales o mulțime de albine.

Cineva din grupul de alpiniști a avut loc în apropiere multipitch, atins accidental cuib de albine. Ea a primit toate din cauza albinelor feroce absolut nici o pietate în fața oaspeților străini. Dar un om sărac a avut cel mai rău dintre toate - mai mult de 300 de mușcături. Ei abia du-te în jos, și a fost dus la spital chiar înainte de sosirea noastră.

Efecte uimitoare de Crăciun

Acum, am fost deja la șapte dimineața, pentru a doua oară nu întârzii! Imaginați-vă surpriza noastră când nu ne-am vedea un alt suflet pe stânci ... Mor, o revoltă pe care am ratat. Și apoi ca o revelație: ieri a fost de Crăciun! Colegii sărbătorit! Ei bine, dacă ai venit la cină!

Am început cu un warm-up pentru traseu simplu, apoi stăpânit pista este mai dificil, atunci Sanya a fost traseu absolut furios. A fost o cină, un popor străini au început să prindă și din nou, a răsunat din toate părțile se tărăgăneze: „ROPE!“ Și sunetul fosnetul care se încadrează frânghie. Soarele începe să se coace și ne-am decis să încerce mai mult de o atractie a acestor locuri - o peșteră gigant.

Lumina Divină străluceau

Calea îngustă spre balustradă, trecem prin cuiburi de albine de mare agățat. Sus, sus, o mai mult efort, și ne confruntăm cu o fisură prin care am deschis o anxietate uriașă stat Criza Pestera - a extins, nu mai puțin de o sută de metri, peștera cu formațiuni tuf și stalactite picură.

Am trecut prin cel mai convenabil și intrarea largă, de fapt intrări apoi la mare. Pentru a pronunțați cuvântul „pestera“ și imediat pare întunecat, umed, picături rare și care se încadrează în mod uniform, de-a lungul secolelor dau naștere stalactite. Dar, în această peșteră stalactite au de fapt, dar nu există nici un întuneric de nepătruns: nu există nici o parte a plafonului. Noi - congelate.

Prin orificiul din capac și turnat strălucit lumină divin frumos.

Plimbare pe tavan

În fața noastră a deschis o lume impresionantă subteran, cu tavane înalte, tuneluri uriașe, cursuri de apă subterane și rare sclipiri ale unor incluziuni în perete. Ar fi la fel de surprinzător dacă interiorul peșteră misterioasă este decorat cu lilieci și păianjeni care trăiesc acolo. Dar, din fericire, nimic ca nu am vazut. In interiorul pesterii 14 ruleaza pus la complexitatea 5a la 7b.

Sanya a urcat în sus și dintr-o dată a înghețat ... De sus, într-un stâlp de lumină divină a coborât, cântând colinde de Crăciun, doi tipi în capace de Moș Crăciun. „Vă rugăm să nu vă mișcați,“ - strigă Katiușa, amintindu brusc engleză. Moș Crăciun îngheța loial Katya fotografiile lor.

La fel ca alpinism la domiciliu și în Thailanda - povestea mea

Se afișează degetul mare și a strigat ceva în limba engleză pentru copii, Alexandru continuă să crească. Apoi coborârea. E rândul meu. Urca dificil. Oh ... Acum am rupt ... Eu strig: „Strânge-mă.“ Sunt mai încrezător simt atunci când cablul este tras strâns. Între timp, eu plâng, muta picioarele, mâinile agățării și trec partea dificilă. Din nou loc Sanin. El urcă încet - foarte dificil! Chiar mai jos arată cum tensionată mușchii. Cât de mulți dintre ei! Sanya jos ... Totul.

Am pus glonțul pe stânci și astăzi și în această călătorie nostru. La revedere cu ei până la data viitoare.